jogjakarta - Magelang

6 september 2013 - Magelang, Indonesië

6-9 Onze chauffeur heet Armando, hij heeft een vrouw en een zoon van 10 jaar en rijdt ons de komende 6 dagen rond door Java naar Bali. Wij zijn eerst naar de borobudur geweest, een inmens grote budistische tempel, gebouwd in 750-850 en Unesco werelderfgoed. Deze ligt dicht bij vulkaan de Merapig (rood vuur) de meest aktieve vulkaan in Indonesie, in 2010 nog uitgebarsten. Hierd oor kom je nog veel as en stenen tegen. Er lag toen in de Jogjakarta (40 km) 10 cm as, vliegeld is maand gesloten geweest en de borobudur 3 maanden om al het as te verwijderen. Alle puin is opgeslagen en hier wordt cement van gemaakt van de stenen huizen gebouwd en beelden gemaakt. Via de Pramanam, weer een tempel naar Magelang.

In Magelang eerst naar de kerk gegaan. Hier hadden ze binnen 1 minuut het boek waar in staat geschreven dat papa daar is gedoopt en wie de ouders en getuigen waren. Geheel geautomatiseerd dus ook een uitdraai gekregen. (in 2005 hebben mijn ouders de volgend dag terug moeten komen)

Naar het gemeentehuis gegaan om ons pa zijn adres te achterhalen want dat is helaas niet bekend. Was helaas al gesloten en de dag erna ook...

Naar het militair hospital gereden, dit was het vroeger maar nu nog. Waarschijnlijk  zal on pa daar geboren zijn. Wij denken dat er toen geen thuisbevallingen, zeker niet voor diegene met een goede funtie. Overal mogen kijken en foto`s mogen maken. Armando had een een vriend in Magelang en die is die dag met ons meegereden en wist veel van vroeger. In eerte instantie zijn de mensen erg terughoudend, bv als je bij zo`n hospitaal staat, maar als ze je verhaal horen kan (bijna) alles. Erg mooi. Door de wijk gereden (grenzend aan het hospitaal) waar vroeger de millitairen woonden. Volgens de verhalen zouden we in de straat zijn geweest waar pa gewoond heeft. Mooie dag geweest en in prachting hotel waar we met een  man hebben gepraat uit Veldhoven wiens opa en oma in Veghel hebben gewoond.

1. Marianne:
    14 september 2013